Behov for forandring

I det siste har jeg kjent på ett behov for forandring. Jeg kjenner hvordan jeg formes og forandres som person. Det gjør godt, jeg begynner å nærme meg mer og mer til å bli den personen jeg ønsker å være.

Litt før jul bestemte jeg meg for å farge håret mitt grønt. Det var litt av en prosess, men grønt hår skulle jeg ha! Jeg digget det! Nå klarte ikke håret mitt å holde på grønnfargen lengre, så da måtte jeg gjøre noe annet. Men jeg kjente at jeg kunne bare ikke gå tilbake til «den gamle meg». Altså brunt hår som jeg ALLTID har hatt… Så nå prøver jeg meg på grått. Men vil egentlig ha rosa 🙂 Poenget er at jeg vil ikke tilbake dit jeg var. Jeg vil forandre meg. Nå for tiden hater jeg alle klærne mine. Jeg er glad i klær, men bruker veldig lite penger på det. Jeg arver mye av søstrene mine, og har klær fra byttekvelder med venninner. Men nå er jeg så sinnsykt lei! Jeg vil bytte ut alt. Ut med alt gammelt, inn med nytt. Jeg vil ha klær som er annerledes, mer meg. Det er egentlig ikke helt meg lengre de klærne som jeg har. De var jo ikke det i utgangspunktet, jeg har jo nesten ikkje kjøpt noen av de jeg har selv.

Jeg skrev nettopp innlegg om økonomi, og at det var stramt fremover. Men jeg holder seriøst snart på å klikke av garderoben min. Det handler nok mye om den forandringen som har skjedd på innsiden. Jeg er ikke den samme personen som jeg var for ett år siden. Men foreløpig får jeg bare fortsette med å kombinere klærne på forskjellige måter.

Her er ett bilde av det grønne håret mitt. Jeg bare elsker det! Går jo ikke an å gå tilbake til brunt hår etter denne fargen her 🙂 grønt hår

For meg er det positivt at jeg ønsker mer forandring. Det betyr at jeg begynner å «våkne» litt igjen. Begynner å kjenne mer på kreativitet 🙂

-Renate

Legg igjen en kommentar