Treningsmani

download (4) Jepp. Jeg har vært besatt av trening engang i tia. Jeg har alltid drevet med dans, så har alltid vært aktiv og trent. men var en periode i livet hvor det ble et vanvittig stort fokus og tok over livet mitt. Det var en blanding av lavt selvbilde, usikkerhet og en kjæreste jeg absolutt skulle imponere så alt for voldtsomt. Jeg ble så ekstrem at jeg kunne trene to timer før frokost, og trente igjen på kvelden. Jeg spiste også lite, som gjorde at jeg raste ned i vekt. selv om jeg da gikk ned ca 15 kilo, så var jeg ikke fornøyd. Uansett hvor «tynn» eller «trent» jeg ble, så ble jeg aldri fornøyd og var stortsett miserabel. Det er derfor jeg kjente etterhvert at det ble en mani, fordi jeg gjorde det fordi jeg følte jeg måtte og ikke fordi jeg ville. Ble sykelig opptatt av vekta og utseende. Jeg husker så godt en episode hvor en nær relasjon av meg, kom til å si til meg: «wow, så tynn du har blitt!, hvordan har du fått det til?» Jeg reagerte i fullt sinne. Ble rett og slett forbanna. I stede for å si takk. Etter det så kjente jeg at jeg gjorde det for helt feil grunner og intensjoner. Sluttet da å trene, å bestemte meg for å begynne å trene når jeg var klar for å gjøre det for min egen del og egen helse.

I dag så har jeg bestemt meg for å gjøre ting som jeg faktisk liker. For eksempel jeg har før trodd at jeg må jogge for å være i form eller for å bli likt, rett og slett. For å være helt ærlig, så hater jeg det. Jeg tok er valgt å gjøre ting som gjør meg glad og trente samtidig. Så det går jo i dans så klart, mye i dans! Dans er gøy! mens eller har eg hatt fokus på svømming, sykling og å gå turer. Jeg får så mye glede av det, og energi at jeg har valgt å bruke tid på det. Å det har gitt meg mye. Her danser jeg swing på Sørlandsdansen, i full konsentrasjon, haha. 🙂 Men det var VITTIG. Det som jeg også kjenner på i dag er at det er helt greit å være meg. Det er helt greit om jeg ikke skulle ha trent på en stund. Jeg er god nok uansett!

  • Så hva gjør det glad? Hva liker du å gjøre av aktiviteter? Hva gir det energi?

13187718_1550731855222122_38866706_n

-Miriam

Legg igjen en kommentar