Følelser

Denne filmen synes jeg er så fin, og beskriver så godt hva følelser er. Det er noe som jeg alltid har syns har vært spesielt vanskelig å hanskes med. Jeg har hele mitt liv måtte undertrykke følelser, og lærte aldri å regulere de. Jeg husker i en periode, at jeg hadde så lyst å være sint! Vise at jeg ble sint, viss jeg følte at jeg var sint. men det har jeg altså ikke tillatt meg selv enda. Jeg er aldri sint, og har heller aldri vært det. Men sinne finnes det nok i meg, som jeg aldri har hatt utløp for – og heller aldri tillatt det. Mye av det har heller gått over i skam. Skammen sitter dypt hos meg, og kjenner den godt i det jeg sitter å skriver nå også.

Jeg jobber mye med skammen, med å forstå hva som er virkelighet, hva er giftig skam og hva er den sunne skammen. Noe som jeg har skrevet om tidligere, men blir ikke kvitt det over natta. Det gode i det hele, at jeg sakte men sikkert blir bevisst på den. Til lettere det blir å oppdage den, til lettere blir det å skille den fra det virkelige liv. og den meste skjer som regel bare i hode mitt. Skulle likt å sett meg selv fra utsida engang 😉

Jeg kjente meg veldig igjen i innlegget til Renate i går, det å ikke vite. Det kan være tungt. Litt sånn min livssituasjon er akkuratt nå, og synes det er vanskelig å sette ord på det og skulle si noe om det høyt. Så kan være mine delinger kan blir preget av skam og lave tanker om meg selv. men heldigvis har jeg mange gode mennesker rundt meg som hjelper meg, støtter meg og har tro på meg. Jeg har alltid noen å ringe, og det er så utrolig lettende, jeg hadde ikke klart meg uten. Så takker for all støtte, trygge relasjoner og alle dere som har lært meg om tillit og det å stole på. 🙂 Jeg kan vel si det sånn at jeg står ved ett veiskille, og vet ikke helt hva framtida vil bringe for meg. Det er både skremmende og spennende. Men sånn er det å være menneske åsså, noen dager er bedre enn andre. Jeg har liksom ikke fullstending KONTROLL! haha. selv om jeg vet jeg ikke kan det, prøver jeg stadig vekk 😉 Så takk for innlegget i går, Renate, du satt virkelig ord på noe selv har strevd  meg å sette ord på.

12498742_1534588073503167_1780725739_n

Å dyr er virkelig god terapi. BTW, dette er vårt 100ede innlegg idag! Gratulerer til oss! 😀 Kjempe stolt av oss, og jobben vi gjør.. 🙂

-Miriam

 

 

Én tanke på “Følelser”

  1. Tenkte eg skulle skrive litt til deg i dag Miri-mi.
    Rett og slett for å ønska deg en riktig så god påske. 💚
    Og for å sei at du alltid kan ta kontakt med meg om det er noe. Håpa du vet det. 💚
    Glad i deg spåkula mi. Håpe me sees på søndag. 😙
    Ps: Gratla med 100 innlegg. 💚
    Klem fra tanto i Grinde. 💚

    Liker

Legg igjen en kommentar