Øyeblikk av lykke

I flere år har jeg lengtet etter å bli lykkelig. Har tenkt at det er en tilstand. Målet mitt har på en måte vært å bli lykkelig. Nå har jeg endret litt holdning til lykkebegrepet. Jeg tror lykke er en følelse man er innom i øyeblikk. Det er de øyeblikkene, der du kjenner lykken bruse inni deg. Når du klarer å kjenne følelsen, og ivareta den etterpå. I det siste har det vært der mer hos meg. Jeg har skrevet om takknemlighetslisten min. Kjenner det gjør noe med meg. Det skjer noe mentalt, det flytter fokuset mitt hele veien mot det gode. Kommer nærmere lykkefølelsen. Når jeg legger meg om kvelden og kjenner på alt det gode som har skjedd gjennom dagen, så legger jeg meg med en god følelse. Faktisk har søvnen min kommet mer tilbake. Kanskje har det en sammenheng?

En av de tingene jeg virkelig ikke kan fordra, er når vekkerklokka ringer om morningen. Har alltid syns det har vært vanskelig å stå opp av den klokka. Men nå har jeg bevisst snudd mentalt. Jeg tenker feks «jeg er takknemlig for at jeg har en jobb eg trivst i». Det skal ikke mer til, så er det litt lettere å stå opp. Og så motiverer jeg meg selv med en kopp kaffi! Det funker alltid 🙂

En av grunnene til at jeg er mer innom lykkefølelsen om dagene, tror jeg handler om fokuset mitt. Det er nok av ting jeg kunne fokusert på som kunne gjort meg deppa, og ikke minst fått meg til å føle at jeg ikke er god nok. Det er mange av relasjonene i livet mitt som jeg ikke handterer så bra for tiden. Det er sårt, vondt og noen av relasjonene kjenner jeg en sorg over. Men hva godt kommer det ut av å fokusere på det? for min del veldig lite. Jeg snur fokuset mitt på alt jeg har å være takknemlig for. Når fokuset er på det positive, så er det utrolig mye bra i livet mitt!

Haha! jeg var med lillebroren min på 6 år i går. Da begynte vi å snakke om at vi synes det var rart at han hadde vært baby. Da kommer det fra han » når eg va baby, renate. Då var du litt finare. For når me er mindre er me finare. Nå er du litt gamlare. Du har litt strekar her (peike seg i panno) og her( peike seg rundt augene), og litt klumpar her (på hako, som då er kvisene mine).» Han var helt alvorlig. Livet har visst satt sitt preg på meg også i følge han 🙂 Men det gjør meg ingenting, for inni meg så har jeg det så mye bedre 🙂 Takknemlig for å ha han i livet mitt!!

Her er meg med kviser, rynker og briller! haha, livet altså 🙂

Jeg vil virkelig fortsette med takknemlighetslisten min. Vil ha mer av lykkefølelse i livet mitt. Det fortjener jeg:) Det fortjener du også! Tenker du ofte over ting du er takknemlig for?

Tar du utfordringen min – skriv ned tre ting du er takknemlig for hver dag! Det kan være så lett som « jeg er takknemlig for at jeg har ett hus og bo i». Det viktigste er å skrive det ned, og skriv gjerne mer vist du vil. Mitt mål er å skrive ned tre ting jeg er takknemlig for hver dag.

IMG_1823

-Renate

Legg igjen en kommentar